BENİ YÖNLENDİREN RENKLER

.

A NOTE FOR YOU

Welcome to my blog. Here, You will find my oil paintings, acyrilic paintings on wood/fabrics, necklaces-earrings-bracelets. Crochet, decoupage, embroidery, cross stitches, some interesting and colourful pictures are going to draw your attention. Please, let me say to thank you to give me the soul of share with you. Enjoy it! Please feel free!



........................................................................................BİR TIK DA BU ADRESLERE .........................................................................
* * * * * * * * * http://mayri-hayriyenin-emailleri.blogspot.com * * * * * *http://babanneninelemekleri.blogspot.com/* * * * * * * * *

13 Eylül 2009 Pazar

TAKI ÇALIŞMALARIM - 1


Bu mavi taşlı kolyeyi tığla dantel anglez örerek yaptım. Boncuk ve metalleri önce dizdim. Sonra tığladım.
Gözlük tutucunun taşları buzlu olunca biraz flu çıkmış. Kolayca kopmasın diye boncukları ve metalleri hayalet tel üstüne dizdim.

Kahverengi taş ve metal parçalı kolye.
Bu otantik kolyeyi ayakkabı bağcığına geçirerek yaptım.
Bu hayalet tel üstüne yapılan kolyenin taşları swarovski. Hayalet teli asla katlamayın. Katladığınız yerde bükülüyor ve bir daha düzelmiyor. Teli satın aldığınızda ve şekil verdiğinizde yuvarlak olarak saklayın. Boncukları tel üstüne sabitlemek için kullanılan küçük metallerin adı bit. Bit'in yuvarlağı ve yandan açık olanı var.Pense ile sıkıştırılarak tutturuluyor.

Birkaç kolye ve küpe.

Kalpli olan kolyenin ortasında damla şeklinde göz göz kısımlar var. O boşluklara dore simli boncuk boya koydum. Boncuk boyayı o çukur kısımda küçük bir tepe oluşturacak şekilde sıkın ancak sakın diğer çukurdakilerle birleşecek kadar çok sıkmayın. Boya kuruyunca çöker. Sadece bir gün kurumasını bekledim. Beklemezseniz ve diğer metallerle üst üste koyarsanız birbirine yapışırlar.

Hayalet tel ile yaptığım bir başka tür kolye.
Bu kolyede hayalet tel ile yapıldı.
Bunu da ortasına taşlardan çiçek yaparak süsledim. Fazladan koydum. Kolye aynı kolye.
Sarı metaller ve inci ile yaptığım bir kolye.
Mavi mumlu ip ve uygun taşlarla yaptığım yandan çarklı iki sıralı kolye. Yandan çarklı derken ipin birleştiği yeri yana getirip biraz sarkıttım ucuna boncuklar taktım. Boyna dolanan kısım metal zincir.
Bu da bileklik.
İkisi bir arada.
Oldukça uzun sallantılı küpeler.
Sarı metalden küpe.
Yapalı beş sene falan oldu. Gördüğünüz gibi hiç kararmadılar.
Ben bu yaptıklarımı kullanmıyorum. Oğlumun çeyizine saklıyorum. Gelin hanım beyenirse kullanır. Tabi benim gibi takı takmayı sevmiyor da olabilir.


Tığla örülerek yapılan bir kolye. Bocukları ipe dizdim ve zincir çekerek kafama göre boncuk koyarak yaptım. Benim ütü masam hergün önümde durur. Onu çalışma masası gibi kullanırım. Bu boncuklarda da her yaptığım sırayı masamın üstüne koydum. Uzun sıradan küçüğe doğru ölçerek ve top boncukların aynı yere gelmemesine dikkat ederek şekil verdim. Boncuğun yoğunluğuna göre 3, 4, 5, 6 sıra ördüğüm kolyelerde oldu.
Yuvarlak metalleri birleştirerek yaptığım bir kolye.

Devamı gelecek...

Sevgilerimle birlikte.

Model çalmak serbest.

Ama benim yaptığımı sanki siz yapmışsınız gibi kopyalayıp başka yerlerde göstermemek kaydıyla.

Daha resimlerin üstüne nasıl yazı yazılır öğrenemedim.

<:))

6 YORUM:

lori dedi ki...

ya Mayri hepsi cok guzel. hepsini takiyo musun, yoksa ese dosta mi dagitiyosun, yoksa ne sekilde degerlendiriyosun merak ettim?
"mum ipli yandan carkliyi" bi de "incili tigla yaptigini" cok bigenndiimm.. yandan carkli da boncuk nasi baglaniyo ki?

mayri dedi ki...

Loricim
Ben bu yaptıklarımı kullanmıyorum. Oğlumun çeyizine saklıyorum. Gelin hanım beyenirse kullanır. Tabi benim gibi takı takmayı sevmiyor da olabilir. O zaman da istediğini yapar onlarla.

Yandan çarklının yapımı çok kolay. Öbürü de kolay ama boncuk dizme var ya onun için öbürüne göre zaman alır.

Yandan çarklıda iki tane 1 metre mumlu ip lazım. Bırakacağın püskülü ayarlayıp bir iki cm fazlasını bırakıp iki ipi birbirine düğüm atıyorsun. Boncuğu ipin birine geçirip uygun boşluk bırakıp tekrar iki ipi düğülüyorsun.Bu şekilde istediğin kadar boncuk takıp düğüm atıyorsun. Sonra ipin her iki başını dört kat olarak düğümlüyorsun. Püsküllere boncuk takıp bitiriyorsun. Sonra boyna göre zincir kısmını yapıyorsun. İstersen sana resimlerim bu arada bende yeni bir tane yapmış olurum.

Sevgiler.

lori dedi ki...

ben bi deniyim, eger yapamazsam rica ederim senden resimlenmis.
cunku yukardaki yaptigin kemik rengi boncukluyu da ayni sekilde yapmissin , o da cok hosuma gitti.
onun benzeri bisey ben de yapmak istiyorum (en kisa zamanda , zaman bulunca off off:))

mucx!

mayri dedi ki...

loricim
Dene tabiki. Kemik rengi olan tek kat mumlu ip.
Mavi olan iki kat.
İnşallah zaman bulup yapabilirsin.
mucx..........

sibel dedi ki...

çok beğendim kümelenmiş incili çok hoş eline sağlık

MAYRI - HAYRIYE dedi ki...

Teşekkür ederim Sibel hanım.
Daha iyisi sizin olsun.
<:))

Hiç yorum yok: