BENİ YÖNLENDİREN RENKLER

.

A NOTE FOR YOU

Welcome to my blog. Here, You will find my oil paintings, acyrilic paintings on wood/fabrics, necklaces-earrings-bracelets. Crochet, decoupage, embroidery, cross stitches, some interesting and colourful pictures are going to draw your attention. Please, let me say to thank you to give me the soul of share with you. Enjoy it! Please feel free!



........................................................................................BİR TIK DA BU ADRESLERE .........................................................................
* * * * * * * * * http://mayri-hayriyenin-emailleri.blogspot.com * * * * * *http://babanneninelemekleri.blogspot.com/* * * * * * * * *

20 Temmuz 2009 Pazartesi

AHŞAP ÇALIŞMALARIM-11


Bu sandığı bir boya firmasının (P.b..) yarışması için büyükşehir belediyesine bağlı kursta hazırladım. Kurs hocam tülay hanım istediği için bu yarışmaya katıldım. Bir buçuk ayda bitirdim.


Şimdi bu sandığa uygulanan işlemleri sayalım.
1. Dışı iki kat altın rengi boyandı. Zımparalandı.
2. Tezhip yapılan alanlar kapatılıp onun dışında kalan bölgeye eskitme uygulandı. İki kat.
3. Tezhip yapılan alanlara, bu defa diğer bölgeler kağıtla kapatılıp, poşet çalışması uygulandı.
Bu arada boyayı sallarken kapağın tam kapalı olmadığını farketmeyip bir de yere
düşürünce hocamız tülay hanımı da bir güzel kahverengiye boyadım.
4. Sandık üst kapağı ortası ve köşesi , ön yüz ortası ve yan yüze yarım desen için dört
ayrı kalıp çıkartıldı ve desenler çizildi. Desenler Noterde tasdik edildi. Orjinal olduğu
için.
Deseni hocamız Tülay hanım çizdi.
5. Desen işlem yapılacak alanlara çizildi.
6. Önce altın rengi yapraklar, damlalar ve dallar ile desenin dış hatları yapıldı.
7. Sonra çiçek yapılacak olan yerler boyutlu olarak beyaza boyandı.
8. Beyaz çiçekler renklendirildi ve tarama yapıldı.
9. Yapılan çiçek, dal, yaprak.. hepsinin kenarına siyahla kontür çekildi.
10. Vernik atıldı.
Sandık yarışmaya gönderildi. Bizim kurstan gönderilen bu sandığı sayın yetkililer iş göndermeyen bir başka kursun yerine koymuşlar önce sonra onun işi gelince benimki yarışma dışı kalmış. Bir şekilde bu sandığı yarışmaya almamış sayın yetkililer. Bana iletilenler böyle.
Ben bu sandığı yapabilmek için diğer iki kursuma ara verdim. Bilfiil haftanın yedi günü bir buçuk ay yetiştirebilmek için bu sadık üstünde çalıştım. Ve milletin keyfi kararları ile karşı karşıya kaldık.
Bunun için zaman ve emeğin dışında maddi olarak da harcamam oldu.
Şöyle ki.
Yarışmada kullanılacak bütün ürünler o firmaya ait olacaktı. Boyalar, fırçalar, vernik... her şey. Kaç fırça harcandı dersiniz o yaprak,dallar ve damlalar ile çiçekleri yaparken. ( Fırçanın tüyleri dökülünce kullanamıyorsun çünkü) 5 tane dört sıfır no.lu fırça ....... gerisini siz düşünün. (ben birde malzemelerimi çok dikkatli kullanırım. Temizliğine korunmasına dikkat ederim.)


Firma para kazanacak, birkaç kişinin istediği olacak diye yarışma düzenlenmez beyler ve bayanlar. Yaptığınız işi ciddi yapın. İşinize sahip çıkın. He zaman papaz pilav yemez diye bir laf var. İnsanı bir kez kandırırsınız. İkincisi olmaz.
Bir de firmanın verniğinden şikayetçiyim. Eskitme yapılan bazı alanlarda vernik kabardı kalktı. Pul pul soyuluyor. 2007-2008 kurs döneminde yapmıştım. Hala aynen duruyor. O kısımları soyup tekrar vernik atacağım. İçime ilham geldiğinde..... Durumu boyaları satın aldığımız kişiye bildirdik bir sonuç çıkmadı. Yanlış kullanımdan kaynaklanabilir dendi. Ama aynı durum bu sene bir başkasının daha başına gelmiş. Ben o kursa katılmamıştım. Bi sorununuz var beyler.....
Benim bu işten kar'ım ne şimdi.
Hadi verniği düzelttiğimi var sayıyorum.
Bir, bu büyüklükte bir obje çalışmazdım. Onu çalışmış oldum.
İki, oğlumun çeyiz sandığı hazır.


Yoksa, kısmet olursa tabi, bu sandığı takı sandığı mı yapsam acep.... Misafirler haberiniz ola...


Sandığın etrafındaki diğer ürünler arkadaşlarıma ait. O dönem ki sergimizden.
Hanımlar evlerde boş oturmayın. Kurslara gidin.
Gönlünüze göre yapılabilecek pek çok ürün var.
Mefruşat, makine nakışı, kurdale nakışı, keçe çalışması, resim, takı, taş bebek ...... ne dilerseniz.
Hadi bay.....

<:))


3 YORUM:
Serpil dedi ki...

Çok güzel çalışmalar, tebrik ediyor, başarılarınızın devamını diliyorum...

semraulusoy dedi ki...

Ellerınıze emegınıze saglık cok guzel olmus hayran kaldım masallah yarısmya gırseydı kesın bırıncı olurdu benım gonlumde bırıncı olduçç

MAYRI - HAYRIYE dedi ki...

Merhana Semra Ulusoy
Güzel görüşleriniz için teşekkür ederim.
Sevgilerimle,
<:))

Hiç yorum yok: