BENİ YÖNLENDİREN RENKLER

.

A NOTE FOR YOU

Welcome to my blog. Here, You will find my oil paintings, acyrilic paintings on wood/fabrics, necklaces-earrings-bracelets. Crochet, decoupage, embroidery, cross stitches, some interesting and colourful pictures are going to draw your attention. Please, let me say to thank you to give me the soul of share with you. Enjoy it! Please feel free!



........................................................................................BİR TIK DA BU ADRESLERE .........................................................................
* * * * * * * * * http://mayri-hayriyenin-emailleri.blogspot.com * * * * * *http://babanneninelemekleri.blogspot.com/* * * * * * * * *

20 Temmuz 2009 Pazartesi

AHŞAP ÇALIŞMALARIM-6


Seçilen pano ya da tepsi iki kat boyandı, zımparalandı, tozu alındı.
Sonra içine yapılacak desen için fotokopilerim arasında araştırma yaptım.

Tepsinin kalıbını milaj kağıda çıkardım. Bu kalıba tespit ettiğim ana deseni geçirdim. Deseni daha da büyüttüm.
Tepsi ile milaj kağıdı arasına krem rengi kopya kağıdı koyarak boyanacak yüzeye yerleştirdim. Kaymaması için bant ile kenarlarından tepsiye tutturdum.
Sonra tükenmez kalemle desen üzerinden birkez geçtim. Deseni tepsiye geçirdim.

Deseni kurşun kalemle çizerseniz kalemin ucu gittikçe yuvarlaklaşacağından çizim kalınlaşır. Onun için ucu sivri tükenmez kalem kullanın.
Tepsi içine desen çizimi bitince boyama işlemine başlanabilir.
Ancak elimiz boyama yaparken tepsi içine sürtüneceğinden desen silinebilir. Bundan dolayı elimizi koyacağımız yere kağıt koyarak çalışın. Peçete veya havlu kağıt kullanmayın onlarda deseni siler.
Burada birde şuna dikkat edilmeli.
Akrilik boya çabuk kurur. Onun için boyanızı renk tutturmada zorlanabileceğinizi düşünerek kapalı bir kapta göz kararı yetecek miktarda hazırlayın. Az az palete dökerek boyama işleminizi yapın.
Örneğin önce bütün mavileri, sonra kırmızıları gibi.....

Benim paletimde ne şirin dimi peynir kabının kapağı minicik. Akrilik boyanın yıkanınca çıkması kolay oluyor. Paleti bir kaç kez kullanabiliyorum. Palet olarak kullanmak üzere bütün plastik kapların kapaklarını biriktiriyorum. Fazla olanı kurslarda arkadaşlarımla da paylaşıyoruz.

Çayımı veya kahvemi içerek boyamamı yapıyorum. Sıkılnca bırakıyorum.Yoksa hata yapıyorum.
Resimden görüleceği üzere daha yapılmayı bekleyen yumurtalar ve çatal kaşıklar var.İnşallah yapılacak. İlham gelmesi bekleniyor.

Tepsi içinden sonra kenar kalplarını da çıkarttım onlara da içindeki küçük çiçek ve yapraklarından bir kenar süsü hazırlayıp yine karbon kağıdı ile tepsiye çizdim ve boyadım.
Tüm renklerin etrafına da altın regi boya ile kontür attım.


En son olarak tepsinin katlarına ve resimde görünmeyen kenarlarına da lacivert boya sürdüm.
Veeee vernikledim. Verniği iki kat attım. Bütün işlemler üç gün falan sürdü.


Bu tepside kullandığım boyalar hardal rengi, eskitme kenarları altın yaldız.
Çiçekleri one stroke yaptım .
Çiçekte kullandığım renkler krem, kahverengi, beyaz ve altın rengi boya.
Altın rengi ile kontürler ve kılçıkları yaptım


Bu kutuyu kahverengi ile boyadım.
Stencil ve altın rengi boya ile kutu kapağı üstüne şekli yaptım.
Kutu kenarlarına parmağımla altın yaldız sürdüm.
Vernikledim.



Devamı var....


<:))

2 YORUM:

neduk dedi ki...

Beyaz üzerine olan tepsiniz sanki porselen.Nefis olmuş.Ellerinize sağlık.Bıldırcın yumurtası kaplarındanda iyi palet oluyor.Küçük bir plastik spreyli şişe ile de su bulunduruyorum.Boyamayı bırakıp dinleneceksem, minik bir fıs sıkıyorum boyanın üstüne.Ben gelinceye kadar kurumadan bekliyor.Üzerini örtme şansı da oluyor insanın.Asla sizin kadar iyi değilim bu işte ama inceliklerini yazdığınızı görünce kendi teçhizatımı yazmadan duramadım.Sevgiler.

mayri dedi ki...

teşekkür ederim.

Evet o kaplarda çok kullanışlı. Ama su sıkmak hiç aklıma gelmemişti. Çok doğru hava ile teması kesiyorsunuz. Bundan sonra bende uygularım.

Hocamız şöyle demişti. Uzun süre boyayı kullanmayacaksanız ya boyayı ters çevirin ya da üstüne saf su koyun öyle saklayın boyanız kurumasın demişti.

Yeni önerilerinizi beklerim.
sevgiler.

Hiç yorum yok: